First Day..Final Sem...



         Setiap masa yang berlalu tak boleh kembali semula. So, hargai laa setiap moment.. hehehe..Bukan setakat moment.. Orang-orang kat sekelliling pun kena hargai.. Hehehe.. >.< Orang tersayang.. terbenci.. tersuka.. termenyampah.. semua kne hargai..Hehehehe.. so sweet la saya nii.. hhahahaha.. (puji diri sendiriiikkkk).. Kalau orang lain tulis kat diari, saya tulis kat sini.. So saya mula kan..

Dear Belog...

         Hari ini merupakan hari pertama saya ke kelas..Untuk semester baru.. Sebenarnya tu perkara normal.. Tapi..tapi.. sebab ini semester akhir saya.. So, rasa dia agak lain.. Rasa macam tak percaya.. tak sangka.. dan jugak tak rela... T.T Tak rela sebab tak lama lagi saya terpaksa tinggalkan suasana belajar ini.. Suasana bawak beg galas.. Masuk kelas.. Menguap dalam kelas.. Berdebar nak exam.. Berdebar nak present.. Semua tu dah tak lama... Oh no...!!!!

          Saya dengar orang cakap, alam belajar lagi seronok dari kerja.. Yaa betul.. Itu tak masuk lagi alam berkahwin.. (eh.. menggatal pulakk.. hahaha).. Jadi saya berazam untuk tidak ponteng ke kelas sem nii.. Sebelum ni pun tak ponteng jugakk saje2.. Even kelas malam.. Saya dtg walaupun minda saya ni kerap memonteng.. (berkhayal lettew maknenye).. Mungkin sebab tu la saya tak dapat skor macam orang lain.. Wuu.. T.T...

         Mak pesan.. "Na, sem ni buat la molep2.. Biar dapat pointer tinggi sket..Tengok orang sebeloh.. Dapat point tinggi2.." Mula-mula dengar nasihat macam insaf dah.. Bila start compare dengan orang sebelah.. Rasa tak jadi insaf.. Adoyaiii.. Ace jgn compare dgn orang sebelah.. Mane la tahu ye nipu ke.. Wat lolok kee.. Nawok ke.. Lebong kee.. Haaa.. 

           Sepanjang cuti hari tu, keje saya ni.. makan , tidur.. tengok tv.. main game.. masak malam2.. sbb saya amek shift memasak waktu malam.. Restoran Hazrina & Shahida... Hahaha.. Sebab tu la bertambah-tambah ke chubbyan saya ni.. Hehehe.. Order je nak makan ape.. hahaha.. Konon.. Makanan paling special kat restoran saya.. Mee Goreng laa.. Haha.. Selalu je orang order... Kikikiki.. Rahsia masak mi goreng sedap?? Masak la dengan kasih sayang.. Hahaha.. 

            Ok..jangan puji diri lagi..  Sebab duduk kat rumah saya selalu tidur je.. Jadi bila balik semula kat U ni, mak pesan lagi.. "Na.. ingat.. ni balik U dah.. bukan duk dumoh.. jangan asyik tdo jee.. " So, kali ini saya dengar sikit cakap.. 6.30 da bangun.. Siap mandi lagi.. Haaa..Mak siap kol lagi td, kot2 anak dia tak bangun.. Haha.. Mane boleh tak bangun.. Pasang alarm lagu Korea lagi.. Hahaha.. Tapi tak tahu la tahan sampai bila ni.. Bangun pagi, mandi.. hahaha.. Tapi saya salute adik saya.. Bangun pagi terus mandi..Tapi.. kalau dia malas mandi, sampai ke zohor belum tentu dia nak mandi.. Hahaha.. 

            Sebenarnya sekarang ni baru tepat 24 jam saya duduk UMP.. Tapi dah teringat keseronokkan duduk di rumah... Hehe..Takpe.. Berkorban sikit jee lagi.. Hehe.. Man Jadda Wajada.. :D Aim saya.. nak jadi pengusaha rumah sewa & homestay.. kikiki.. Doakan saya yee.. Hehehe... 

  
Dear Belog..

              Terima kasih sebab tak bosan dan benarkan saya taip panjang-panjang kat sini.. Cuba bayangkan belog ni ada limit macam twitter.. Tak puas la nak bercerita.. Hehe.. Saya sayang awak la belog.. Hehehe...


Yeahh.. dah habes nukilan saya.. Begitu la perasaan saya saat ini.. Hehehe..Nak cerita kat orang, nnt orang menyampah pulak.. Sebab ada unsur-unsur puji diri sendiri.. Haha.. :p 

No comments:

Post a Comment