Jangan percaya sangat cakap senior....

Assalamualaikum....
Tahu xkenapa aku cakap camni...
Sebab aku da bosan dengar cakap2 orang...
Bosan dengar mereka takutkan junior2 tentang kehidupan di MATRIKULASI..

Selalunya..Before nak amek SPM..Kita selalu berfikir nak sambung study kat mana..
Nak apply U mane..kos ape..
Dan masa-masa ni la kite akan bertanya kepada senior2..
Mereka akan menggalakkan kita untuk sambung belajar ke situ..ke sini...
Dan..mereka jugak akan memberitahu kita bahawa matrik tuh susah...
Kena struggle betol2..Yeah..betul tuh...Memang kena struggle...
Tapi bukan belajar kat matrik jer kena struggle...
Belajar kat lain pon same laa......

Sebenarnya mereka tuh yang malas belajar..
Mereka asyik nak maen2 jer...
Bukan xboleh nak maen..Tapi ikut masa la...kn???
Aku tengok budak-budak yang dapat 4.0 bukan 24jam mengadap buku..
Mereka ada jugak keluar main, wakil masuk itu ini...
Dan yang kuat maen pon masa kat matrik, boleh jer dapat result gempak even bukan 4.0...
Xde plak yang aku dengar kena repeat..



So, aku rasa xpayah la nak takut sangat masuk matrik...
Cool sudaa..^____^

No comments:

Post a Comment