Ramadhan Ingin Pulang



Hari ini da hari ke 23 puasa...
Xlama lagi da nak habis Ramadhan..Sdey plak..
Da xde la lepas ni manusia memenuhi masjid pada malam hari...
Xde da la bazar Ramadhan..
Xde la SALE untuk hari raya!!


Kadang-kadang aku terfikir, sempat lagi aku nak merasakan kenikmatan Ramadhan tahun depan..
Padahal tahun nih, aku xdapat nak penuhkan solat terawih..
Macam2 hal la..Huu..
Banyak ke pahala aku kumpul selama nih..
Ke mana arah aku nanti..
SYURGA @ NERAKA...

Aku jugak pelik dengan orang yang selamba badak jer xpuasa..
Dorang ni xsedar atau pura2 xsedar..
Xmalu ker xpuasa..???

Masa kecik2 dulu beriya belajar puasa..
Mula2 suku hari, then separuh hari..Last complete gak sehari..
Tapi napa bila da besar xmau puasa??
Sedih la tengOk diOrang ini..


Diharap mereka yang xpuasa tu akan dapat hidayah dari Allah SWT..
Bagi yang puasa, tolong la juga ingatkan mereka yang alpa ini..
Beringat-ingat la kita..



SALAM RAMADHAN..SEMOGA MENDAPAT KEBERKATAN DAN RAHMAT...


No comments:

Post a Comment