KENAPA NAK COMPARE??

Assalamualaikum...Salam sejahtera ke atas diriku dan semua..
Setelah lama berehat daripada menaip..Kini aku kembali semula..
cute4
Hati dan fikiran aku meronta2 meminta agar aku menulis entry ini...pergh..ayat agak2 sastera beb..emoticon14
Sebenarnya aku pelik dan hairan kenapa orang suka compare kan kita ngan orang lain...Da tu siap puji2 lagi orang lain..Cam orang tu baik semuanya..Cam xde kelemahan langsung kat diri orang yang di puji tuh...

Setiap insan yang dilahirkan di dunia yang fana ini mempunyai kelebihan dan kekurangan masing2..So terima apa adanya..Dan cuba perbaiki mana2 kelemahan yang kita ada,,Tapi xbermaksud kena buat plastic surgery kalau nak ubah hidung korang yang xmancung tuh...Maksud aku ubah perangai..Yang cam setan tuh, ubah la jadi baik..Yang suka mencuri, ubah jadi suka memberi..Kan tu lebih elok..emoticon02

Lagi satu..Kalau kita ada kenalan atau orang yang rapat ngan kita itu mempunyai kelemahan...Misalnya xberapa pandai...Or penakut..or lembab..JANGAN la pula kita nak compare kan ngan orang yang bijak, hebat, gagah perkasa..Sekurang2nya tolong orang tu untuk meningkat...

Mungkin korang fikir dengan compare kan dengan orang lain, boleh naik kan semangat orang tuh..Tapi korang xfikir kalau selalu sangat korang compare..emoticon02Mungkin akan buatkan seseorang itu kecewa ataupun rasa rendah diri...
cute6
sO..kalau nak cOmpare pun biarlah berpada2..

No comments:

Post a Comment