Yang mana lagi bagus??

Assalamualaikum..
Sehat ke semua??
Aku ni batuk2 jer..Xhabes2 ngan batuk..
Bila la nak pulih...O.o


Sebenarnya aku nak share pe yang aku tengah fikir sekarang...
Tentang distance dari umah ke  tempat belajar...
Jauh ke dekat lagi bagus??

Aku ni bukan la banyak sangat experience tentang merantau nih..
Tapi aku da pernah la merasa study jauh and study dekat..
Aku ni asal ganu..p nyer duk kat pahang nih hampir 20 tahun dah..
Jiwa da sebati ngan pahang..

Time sekolah aku memang elakkan dari duk asrama...
Nape?? Nape??
Sebab aku xbersedia lagi kot...Haha..
Aku ciap doa lagi biar xdapat offer yg MRSM tuh..
Padahal parents aku suh apply...
Aku apply dan berdoa biar xdapat...

So, aku berssekolah di sekolah harian biasa bertaraf sekolah kluster cemerlang..
SMART (SMK Abdul RahmanTalib)
Kat citu ada disediakan ostel..Tapi ak xmo..
Everyday la ayh ak p hantar kat sekolah n balik ngan bas..
Sampai la habes fOrm 5..hahahahaha


Then, da masuk matrik..
Aku dpt offer KMPk (Koej Matrikulasi Perak)...Aku xmohon pon nak dapat situ..
Tapi nak buat camne..Jodoh aku ngan perak agk panjang..
Kat sane la 1st time aku duk ostel...
Berpisah dari keluarga...Haha...Tapi yang bagusnyer aku nih,
even baru 1st time berpisah, aku xhOmesick..

Aku jarang2 jer kol kat umah..Biasanya mak yang kol aku..
Aku nak prove kat orang yang aku walau x pernah duk asrama ttp boleh survive...
Wa tabik sama diri wa sendiri...
Balik umah pon time cuti panjang jer...Cuti pendek xler...
Bukan pe..Jimat duet dari beli tiket bas..
Parents aku pon xdtang melawat pon..
Aku xkesah...


Da abes matrik, aku dapat lak UMP..
Pergh...dekat la plak ngan umah..Xsampai sejam perjalanan..
Huhuhu..bila duk sini aku rasa cam nak balik jer..Even separuh hari..
Aku rase cam membazir lak kalau xbalik..
Umah dekat tapi xbalik..Pe kes kan...hahaha


So, almost every weekend aku balik..
Hahaha..Tapi lepas ni xtaw la...
Da jOin banyak kelab tuh..Mesti busy giler..
Huh,..xtaw la cmne lak..redha jer..

K la..da maghrib..C u later blOg...=)

No comments:

Post a Comment