Selamat Hari Lahir Cinta Hati




10 Mac 1965

             Eh.. ni entry throwbackkk.. Hehehe.. Tarikh keramat dimana seorang puteri telah dilahirkan ke dunia sebagai warganegara Malaysia, bernegerikan Terengganu, beragama Islam.. Nama diberi Halijah.. Siapa dia?? Eh.. Eh.. Dia lah emakk saya.. Hehe.. Satu-satunya emak saya.. takkan ada pengganti lain yang dapat menggantikan posisi dia di hati saya.. (●´∀`)ノ♡...

10 Mac 2015

           Alhamdulillah , Allah masih beri kesempatan untuk emak saya hidup dengan sihat untuk lihat anak-anak dia membesar.. Memang besar-besar anak-anak dia.. Haha.. Saya la tu.. Kui3..Semoga terus diberikan kesihatan untuk menambah lagi amalan ibadah.. Amiin...kalau sebelum ni saya buat ucapa untuk ayah saya.. kali ini untuk emak saya pulakk.. hehehe...

          Emak saya.. seorang yang amat mementingkan kekemasan.. Rumah mesti dia nak pastikan kemas... Baju kena bergosok walaupun seluar trek.. Woaawww.... Terutama seluar trek adik saya laa... Adik saya minat sangat sluar trek jenama Forest tu.. kain dah macam plastik jee.. Bila jalan bergesel paha, bunyi sruhh srahh sruhhh srahhh.. (tak reti baca takpe, yg penting saya paham..hahahha) Jenis mudah berkedut.. So mesti mak saya gosok.. Lagi satu, lab coat.. Hehe.. Sejak dah masuk tahun akhir ni saya selalu kena masuk lab.. Jadi kena la pakai lab coat kan.. kan.. Kalau saya, lab coat bersih dah ok.. Tapi mak saya (◐‿◑) siap tolongg gosok..

Saya cakap, "tak payah gosok pun takpeee.. kekgi kotor, keddut jugok" 

Mak cakap, "kalau gitu dapyoh mandi laa.. nanti busuk jugop"

        Emak saya... pandai masak.. Tapi rasanya masakan ibu memang terbaik untuk anak-anak dia.. So, semua ibu pandai masak laa.. hehehe.. cuma nasi lemak je saya rasa tak berapa sedap.. Hehehe.. Tak same dengan rasa nasi lemak 50sen yang jual kat kedai.. Kikiki.. Maaf makk.. Hehe..m(¬0¬)m... Yang lain semuaa besttt.. Hehehe.. Tapi anak dia ni tak reti masak pun.. huhu.. Gulai, kari, masak lemak.. semua tolak tepi... hahaha.. Nak makan, suruh mak masak jee.. Kui3...

      
Sempena ulangtahun kelahiran mak yang ke 50... Na ucapkan

              Selamat Hari Lahir.. Semoga mak sentiasa sihat, ceria, masak sedap-sedap untuk kami.. Hehehe.. Terima kasih atas segala jasa dan pengorbanan mak.. memang dah tak terbalas jasa-jasa mak untuk kami.. Walaupun mak tak kerja, tapi kerja mak dari pagi sampai malam tak siap-siap...Lagi.. Haaa.. Kalau na jemur kain tu, tak payah lah baiki semula.. Jemur tak ikut corak, jenis, ketebalan kain pun boleh kering jugak kain tuuu.. Hahahahaha..

           Pesan mak sebelum balik u baru-baru ni, mak mintak amik pointer tinggi.. Tu pun bukan na taknak.. tapi kesian dekat orang lain yang tak dapat tinggi.. So, na bg chance kat orang lain dapt tinggi.. Hahahaha.. Ok.. ni tipu.. Insya Allah na cuba.. Hehe.. Credit hour dah kurang kan.. hehehe.. harap2 dapt la pointer 8.0.. Haa.. berganda2 dari orang lain.. :p








Allah selamat kan kamu.. Allah selamatkan kamu.. Allah selamatkan Emak Saya.. Allah Selamatkan kamu..




p/s:  hadiah mintak kat ayah.. mih3

No comments:

Post a Comment