Masker Tepung Beras + Timun


Apa khabar? Ok, jawab dalam hati jee yee..  Malam ni tidur lambat sikit sebab nak tunggu detik 12 malam.. Nak wish birthdayyy Mem besar.. Hihihi.. Sambil tunggu detik 12 tadi, sempat laa tempek masker.. 

Related image

Resipi Masker malam ni macam simple, tapi macam leceh..tapi tak susah pun.. Banyak tapi.. 😜

1. Tepung beras
2. Sedikit hirisan timun (potong dadu | lenyek pun okay).. tak kisah laa timun malaysia ke jepun ke.. Semua boleh...
3. Air secukup nya

Cara-caranyaa... 

Masukkan kedua-dua bahan kedalam mangkuk kecik..Kemudian, masukkan sedikit air untuk gaulkan mereka.. 

Ok sekarang part leceh, 

Hancurkan timun tu untuk dapatkan jus darinya.. Sis guna garfu jee.. Lenyek2.. Kalau yang rajin nak blend dulu, ambik airnya.. Boleh jugakk..


Hasil dari orang yang malas, tapi nak jugakk pakai.. Hahaha.. Abaikan jari adik saya tu. Sibuk jee nak interprem.. -_-


Macam biasa, dah elokk kejadiannya.. Tenyeh terus kat muka dengan penuh kasih sayang okayy..


Kelebihannyaaa... Masa tenyeh tu, rasa sejukkkkk.. Bila dah cuci, rasa lembut + licin jee kulit tau..
Bau dia pun menenangkan..Hihihi..

Tapi kalau rasa xnak letak tepung beras pun takpe kot.. hancurkan timun, terus jeee tenyeh.. Tapi macam tak berapa melekat kat mukaa.. Sebab tu, camput tepung beras. Konon mcm gam laa nak letak kat muka.. ~

Image result for khasiat timun untuk kulit
Selamat mencuba..Hehehe

~bbuing bbuing 💜~


2 comments:

  1. senang je nak buat masker ni tapi part lenyek2 tu hahaha

    ReplyDelete