Satu Hari di Hari Jumaat




            Woot.. Woot.. Sudah lama bercuti.. Kini masanya untuk kembali ke alam nyata.. Bermula la sesi baru untuk saya...sebagai pelajar tahun 3 setengah.. Hahaha.. Kenapa ada setengah? Sebab ini sem kedua.. Maknanya dah lepas setengah sem.. >.< Bukan pasal belajar yang saya nak bagitahu ni..Ini pasal kejadian yang terjadi kepada dua orang kawan saya.. 

         Kisahnya bermula di hari Jumaat.. Kisah dua gadis sunti yang ingin ke bandar untuk membeli kelengkapan harian spt bla bla bla...~ Tak perlu nak mention apa barang yang ingin dibeli mereka.. Perjalanan bermula pada jam 10 pagi mengikut rancangan mereka.. Saya tidak begitu pasti kerana saya tidak bersama mereka untuk keluar.. Saya mempunyai rancangan lain bersama keluarga.. 

         Pada mulanya, segala berjalan dengan sempurna sekali.. Kemudian mereka menghubungi saya kerana tidak tahu arah.. Ye saya faham.. Mereka tidak biasa dengan jalan Kuantan walaupun sudah 3 tahun lebih menjadi anak angkat negeri Pahang. Hehehe..Saya pun sebagai anak Pahang celop (Phg+Tganu) bukan la begitu arif.. Tapi masih tahu la jalan2 disini.. Haaa.. Cuma kalau orang tanya kat mana tempat makan yang sedap.. Sorryy.. itu soklan saya tak boleh jawab.. Nak wat camne.. Family saya suka makan kat rumah.. Saya pun dah terbiasa makan masakan dari rumah.. Jadi tak tahu la kedai2 makan yang sedap lazat berkhasiat niii...
sapa tahu ni kat mne?? hihihi

            Alamakk.. dah terover cerita nii.. Hehehe..Setelah dua tiga kali panggilan dibuat untuk bertanyakan arah jalan, tetiba saya mendapat panggilan yang agak2 kecemasan.. Mereka excident..Hoh.. Bila dengar excident, macam2 la pikir kan.. Kete rosak ke?? Kawan saya tu injured x?? Alhamdulillah..Masa tu ayah saya ada kat rumah.. So ayah saya tolong la hantarkan saya ke sana.. Hari Jumaat jalan jem.. Takut jugak nak drive kete manual nii.. hahaha.. Perempuan la katekan.. Auto jadi pilihan hati.. :p

Nampak tak kemek tu.. 

              Sampai je saya ke sana bersama ayah dan adik saya yang sebuk nak ikut jugak, saya tengok mereka berdua duk diam je dalam kete.. Hoho.. Takut la tuu.. Kalau saya pun mesti takut jugak.. Ye la kan.. Pertama kali excident.. Sape tak cuak.. Lepas tanya keadaan diorg, saya pun tolong la bawakkan kereta mereka pulang ke ump.. Kesian pulak kat diorang.. Lain rancang, lain jadinya... Hoho.. pabila sampai je ke ump, tuan kereta dah menunggu.. Eh2.. sekali tengok tuan kereta tu macam kawan saya, Afif.. Haha.. Tapi tak tahu la pulak name tuan kete tu ape.. Mungkin Alif, xpun Arif..Hahaha..Memandai je buat assumption name org kan... 

           Nampak gaya, tuan kereta tu macam jenis baik hati.. Eh.. nampak je macam baik hati.. dalam hati sapa tahu.. ye dOp?? Hehe.. Pape pun, kalau kawan saya tu terbaca la entri saya yang super duper panjang ni, saya harap dia tabah dan tak fobia nak drive.. Hehe.. Saya pernah jugak xcident, tapi langgar tahi lembu laa.. Marah jugak la saya kat lembu tu.. Awat la berak merata.. Hoho... 

Haa.. mungkin kena letak signboard ni kat jalan...:p
Opsss.. kena tido dah ni.. 
Selamat Malam.. =)

No comments:

Post a Comment