Harimau berkeliaran

Assalammualaikum and Have a Blessing Day Ahead


Cerita lawak (mungkin bagi saya je, tidak pada anda)


Whatsapp Conversation.

Adik : Td ada rimau kt tgh jln nk keluar simpang.

Aku : Besar ke? X ambik gambar ke?

Adik : Hmm.. Ank dia sbb x besar sgt

Emak : Rimau sungguh ke?

Adik : Kalut takut nak ambik gambar. Tepon dalam beg
            Besar mcm anjing

Adik : Lps je uturn kt kedai kuning tu, rimau tu takdok doh. Org alih doh. Hmmm

Emak : Rimau kena langgar ke?
            Sbb senang2 orang blh alih
            Tah2 anjing kata rimau... menakutkan klu betullah rimau

Adik : Rasanya kena tinggal 


Kemudian, adik hantar gambarr ni. So aku ingatkan memang saiz rimau mcm ni lahh..




Dua tiga hari kemudian, aku call laa untuk borak2 dengan orang di rumah. Dan baru tahu kisah sebenarnya.

Mak kabo, mak cerita doh ke kawan2 dia.. Nak suruh orang hati2 laa.. Ye laa kan , rimau berkeliaran. Takut jugak..

Rupanya, yang adik nampak tu patung rimau tu jee.. Bukan rimau sungguh pun.. Saja jee diaa cerita mcm harimau sungguh..

Tertipu atau aku jenis lambat sangat paham..😒



1 comment:

  1. alahai terhibur mama baca cerita ni comel aje mak nye tu

    ReplyDelete