Ketumbar Punya Kisah..(ノ^_^)ノ

         Haa.. Hari ni aku nak story sket pasal pe jadi hari tu.. Hari ahad bersamaan 13 April 2014.. Hari last cuti midsem... (⌣́_⌣̀)  Sedih pulak asenyer.. Seminggu berlalu begitu jee.. 
        Bese lah.. Nak masuk sem baru.. Err xde la baru sangat. Pertengahan sem baru.. Betul ke? Eh lantaklah.. Yang penting aku faham maksud yang aku nak sampai kan.. Hahaha..Nak dijadikan cerita, mak aku suruh pergi beli barang.. Nak masak katenye..  Ayah aku pulak tetiba keluar naik moto pulakkk.. Aiseyyy.. Biasa kalau nak beli barang ayah aku yang bawak kete.. Mak aku pulak suh pergi beli cepat.. Aku dah bukan main lengah2 masa tunggu ayah balik.. Hahaha.. Pusing situ sini.. Last2 kena jugak.. 
       Dengan penuh keberanian dan kepoyoan pergi la aku dengan memandu kereta.. Hahaha.. Manual kot.. Tahap kekonpidenan bawak manual ni baru 78.45% jee.. Tapi takpe laa.. dekat je pomm.. Xpayah lintas jalan.. Lagipun masa bertolak tu dalam kul 10.. Masa tu orang dah kurang.. Kete pun da tak banyak.. So naik sket la tahap kekonpidenan jadi 80%.. Lalala..~.♬♬♬
          Sampai kedai.. dah cari semua barang.. tetiba ada satu barang.. "KETUMBAR".. Hahaha.. Pusing2.. cari mane la mende alah tu.. Adik aku dengan konfiden.. 
         "Ketumbar tu macam daun2 gitu"

Aku jawab.. "A ah.. yang macam daun sup tu kan??"
           So pusing2 cari xde pOm..!! Da abes kot.. Then dapat panggilan dari ayah aku.. So tanya la ketumbar tu camne...

"Ayoh.. ketumbor tu jenis daun ke gane?? Cari2 dop jupe pOm"

Ayah aku cakap "Eh.. dop laa.. Macam beras gitu"
         Cet.. Letih je pusing..Last2 cari jumpa jugak laa..~ Salahkan mak sebab cakap ketumbar jee.. Cakap la biji ke daun ke.. Kan senang nak imagine.. Hahaha.. 
Ni daun ketumbar..

Ni biji ketumbar
          
         Hahaha..So konklusinya.. Lain kali kalau ikut mak gi pasar.. Ambik tahu jenis2 rempah ratus.. Kenal.. Nanti boleh jadi tokey rempah..Tak gitu.. Bukak bisnes.. "REMPAH HAZRINA" Paling best.. keluarkan jenama rempah sendiri.. Ohsemmm...!! Hahaha.. 

No comments:

Post a Comment